Filadelfia Turism Suceava

Articol scris

Vizualizări

  • 1.350 vizualizări

Popularitate

  • 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele

Bârfa următoare

Bârfa anterioară


ArtBOA

Gavril Marza
Gheorghe Flutur
Ioan Balan
Ioan Nechifor
Ion Lungu
Mirela Adomnicai
Orest Onofrei
Ovidiu Dontu
Varujan Vosganian

Amintiri din copilărie 3

Iul24

Cunoscuta operă a lui Ion Creangă, „Amintiri din copilărie”, va fi revizuită, adăugită şi adaptată.

Nu pentru a fi transpusă pe micile ecrane, ci pentru a-l introduce pe Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava în rândul marilor clasici.

Şi pentru un asemenea retuş a fost nevoie şi de un buget pe măsură. Mai exact, 20 de miliarde de lei vechi, bani care s-au cheltuit pentru refacerea infrastructurii liniei ferate Suceava – Cacica.

Cu emoţie, copilul Ghiţă s-a întors în timp şi spaţiu. Dacă acum vreo 45 de ani privea cu mirare pentru întâiaşi dată-n viaţă locomotiva unui tren, băiatul de atunci a arătat că s-a maturizat şi a devenit un adevărat boier local. I-a urcat în tren pe ziarişti, pe primari şi pe toţi cei care au vrut să se simtă ca acum 30 de ani, le-a plătit biletele şi i-a plimbat până la Cacica.

Fireşte, pe banchetele roase de indiferenţă ale personalului Suceava – Cacica, Gheorghe Flutur Creangă şi-a povestit prima experienţă cu mastodontul de oţel. Asistenţa l-a urmărit înmărmurită şi doar puţin a fost ca la final să-l aplaude şi să-i ceară şi câte un autograf: primarii pe eşarfa tricoloră, naşii de tren pe caschetă, iar călătorii pe câte o bucată de muşama şterpelită din vagoane.

Cam aşa se scriu în zilele moderne amintirile din copilărie. Iar pentru scenariile pe care le propune, Gheorghe Flutur poate deveni oricând un scriitor de succes. Are viitorul asigurat după ce va ieşi din politică. Vă daţi seama câte volume vor avea memoriile preşedintelui Consiliului Judeţean Suceava? Eu nu vreau să mă gândesc. Numai inaugurările de drumuri vor reprezenta un capitol important al operelor alese, ca să nu mai spun vizitele alături de Elena Udrea, Traian Băsescu şi, de ce nu, Niculai Barbă sau Dragoş Juravle.

subscribe to comments RSS

Există 3 comentarii

  1. avatar kuku spune:

    Aparent, este o actiune fara cusur,inclusiv cu incarcatura emotionala pentru barbatul de stat care isi aduce aminte cum mergea el la scoala cu traistuţa,în teneşi de Drăgăsani si,din când in când,se uita cu jind la ţugul care urma sa-l duca la Bucuresti,spre un destin politic inchinat reformei si modernizarii României…
    Că ,in realitate,cum e cu reforma si modernizarea României vazute prin agera si dreapta privire a lui basescu si a slugilor sale (kurve,gauleiteri,etc) ?
    Pai, pe timpul ocupatiei straine a Bucovinei – orice s-ar zice Bucovina s-a aflat sub ocupatie austriaca – s-au construit scoli,spitale,cai ferate,fabrici,a existat o viata culturala cu care ne mandrim si astazi pentru ca ne revendicam din aceasta mostenire.
    Apoi, cei care desfiinteaza astăzi scoli,spitale,cai ferate,judete,viata culturala si creeaza o butaforie,cu titlu de hatâr obţinut de la nu-ş ce curtezană care s-ar trage din zonă (dupa bunică-sa,după mama mă-sii,cum ar fi) ce sunt? Reformatori,modernizatori?!?!?
    In afara panglicilor taiate pentru drumuri incepute si facute de altii si de vanzarea padurilor din picioare catre niste austrieci care vor pleca de aici cand vor rade totul,ce a mai facut Flutur,aceasta cale ferata?
    Dumnealui stie foarte bine care ii sunt pietrele legate de picioare si pentru acre va raspunde si pare cam ingandurat fiindca a vazut ca le mai stiu si altii,ca astea stau bine in copertile unor dosare dintre care doar unele se vor prescrie.
    Sa va dau un exemplu – o persoana bine documentata mi-a relevat urmatoarele:
    Calea ferata Hadikfalva – Frassin (pe româneste Dornesti – Brodina,”Frassin” fiind numele său vechi) a fost inaugurată in iulie 1898 si a fost construita pe indelete,dupa un proiect temeinic,al “Bukowinaer Lokalbahnen”,societate pe actiuni. Si astazi titlurile de valoare ale acestei societati fac mandria oricarui colectionar,iata cum ocupantul strain a pus in valoare o zona economica si a creat facilitati moderne unei populatii care avea o singura cale de acces spre ţară,spre Radauti,cea peste raul Suceava,aflandu-se permanent la discretia capriciilor acestui curs de apa.
    In anul 2008,dupa inundatii, o alta catastrofa a ingropat definitiv aceasta portiune de cale ferata care dispare si fizic,sina este furata bucata cu bucata – venirea la putere a pedele.Dupa exact 110 ani, ceea ce nici ocupantul rus nu a reusit (care a vrut sa puna frontiera chiar pe raul Suceava si sa desfiinteze astfel si calea ferata) a reusit Flutur&Comp.
    Câte generatii si-au potrivit ceasul dupa trenul de Radauti,câti recruţi bucovineni au dat ciubuc la mecaniciii de tren ca sa le fluiere indelung luarea la oaste,plecarea la razboi,pentru Imparatul sau pentru România??
    Il cam doare in kur pe Dragos Juravle,zootehnistul care si-a nutrit averea din materialele pentru inundatiile din 2008,pe Fliustur care o plimbă pe Nuti cu trasurica sau cu trenuletul si face pelerinaje cam in maniera in care rotarul reinventeaza roata si cizmarul pingeaua – ai vazut vreodata cum calatoreau locuitorii de pe Valea Sucevei pe tampoanele trenului,ca sa mearga de hramul Sfintei Marii la Putna? Nici n-ai sa mai vezi..
    Acea cale ferata avea si o componenta politico-startegica: locuitorii din zona,lasati fara pamânt de catre rusi,sufocati,aveau o cale de acces sigura si viabilă spre lumea româneasca,spre Radauti. Astazi ,daca nu ai masina – nu toti avem cumnati la Germania,nu toti suntem hotelieri,daca pricepeti,cum vine asta – esti la discretia hazardului si nu de putine ori oamenii prefera sa-si faca cumparaturile sau contrabanda in Ucraina,ca e mai la indemâna…
    Poate asta vreti? Dupa cum scuturati bunditele de furat sau de imprumut, n-as zice, insa mai sunt si alte indicii..
    Nu prostiti pe nimeni,poti sa-ti faci si stadion la Botosana,ateneu la Comanesti,te tradeza portocaliul de kkt cu care esti mânjit.

  2. avatar Paulo Bossi spune:

    Ai mareeeeeeeeeee dreptate în ceea ce scrii. Ghici ale cui au fost iazurile care s-au rupt în amonte de Dărmăneşti si au făcut o viitură pe un pârău cuminte care a distrus gara, satul, case, culturi….? Ghici….

  3. avatar kuku spune:

    Sincer,nu stiu ale cui sunt iazurile,stiu doar ca primarul Lungu,cu musca pe caciula,a facut ce-a facut si a astupat beleaua,a pus batista pe tambal,ca acolo era de puscarie grea,de distrugere calificata,de o groaza de infractiuni. Poate o sa-l tina minte alegatorii din Itcani! Cat despre Flutur,s-a dovedit – din pacate – ca am avut dreptate… Mai ieri se lauda la emisiunea filosofului de la Havarna cum a “fluidizat” el circulatia… Care circulatie?? Poate se refera la drumul Panaci – Bilbor,care e de fapt Panaci – Coverca,spre apele lui Valvis&Comp.? Daca nu se poate trece in Ardeal,ce a scurtat el cu 100 de km?
    Toata iarna au fost blocaje pe Tihuta,fireste pentru ca soferii erau niste uslasi prosti si nu au vrut sa treaca pe drumul lui Flutur,pe care l-a inaugurat taindu-i panglica de vreo trei ori…
    Ori,poate,se refera la calea ferata? Ce fluid mai merg putnenii acasa numai cu autobuzul si cu masina mica,asta pentru ca veniturile lor din turism sunt asa de mari incat au trimis trenul la fier vechi,la fel strajenii,jicovenii si care or mai fi pe-acolo si s-au culcat cu urechea pe sina,ca sa auda cum vine “trenul de epoca” a lui Flutur sau macar mocanita cu care i-a plimbat el pisicuta unei anumite kurvane,fost ministru,care are radacini in zona,pentru ca de pe-aici este mama mă-sii…
    Sau poate circulatia la fratii nostri de la Cernauti pe care i-a pomenit in aceeasi emisiune,ca le-a deschis puncte de trecere,sa intre mai usor babele cu cate un cartus de “DOINA” sau de “SAINT GEORGE” pe sub budigăii cu mânecuţa…. Ca de marele transport se ocupa domnu Ionut,de la Comisie,stim noi care, iar de aspectele contrainformative domnul Serban Costache,slujitorul domnului care nici usturoi n-a mancat nici gura nu-i miroase,nici nu-i tremura mainile fin’că n-are emoţii, faradecât intelectuale si transcedentale.
    Iar fratii nostri de la Cernauti sa faca bine sa fie cetateni onesti ai Ucrainei,cu care avem,nu-i asa,o relatie speciala,din moment ce nu misca nimic fara stirea stapanilor lor – cum ar fi ,de exemplu politica domnului Flutur fata de monumentele istoriei nationale care trebe aruncate prin depozite iar in centrul urbei trebuie sa troneze kitsch-uri precum infecta molie la care se da onorul de ziua nationala in timp ce statuia lui Bogdan Intemeietorul este ascunsa ca sa nu-i deranjeze pe ucraineni…
    Zice ca mai face un drum si spre Maramures… Cel mai bine insa ar fi sa faca doar un drum in interes personal spre domiciliu,numai pe relatia “dus”,ca pe relatia “adus” scrie ghinion si minciuna !



Părerea ta

* necesare