Filadelfia Turism Suceava

Articol scris

Vizualizări

  • 2.772 vizualizări

Popularitate

  • 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele

Bârfa următoare

Bârfa anterioară


ArtBOA

Gavril Marza
Gheorghe Flutur
Ioan Balan
Ioan Nechifor
Ion Lungu
Mirela Adomnicai
Orest Onofrei
Ovidiu Dontu
Varujan Vosganian

Ce jocuri mai sunt şi astea? 2

Aug22

Nu am înţeles ce se petrece prin Suceava, prin fruntea instituţiilor descentralizate.

Ziarele sunt pline cu nume ale persoanelor care urmează să vină în diferite funcţii, dar de la săptămână la săptămână apar schimbări şi modificări.

Ultimul nume pe care l-am văzut este al lui Dumitru Buta, fost şef al Gărzii Financiare Suceava. Nu l-am cunoscut personal pe Buta, despre care ştiu doar că a fost trimis în judecată pentru infracţiuni de corupţie. Se întâmpla acum câţiva ani buni, iar între timp, peste dosarul respectiv s-a aşternut praful. Mai concret, procesul nu s-a terminat nici până în ziua de astăzi, aşa încât nimeni nu poate trage vreo concluzie despre vinovăţia sau nevinovăţia lui Dumitru Buta. Una din fapte s-a prescris deja, iar a doua este pe cale să aibă aceeaşi soartă, astfel încât o eventuală condamnare ar fi tardivă şi nu ar mai avea efecte juridice şi de altă natură. Dar, să nominalizezi pentru funcţia de şef al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice, o instituţie grea a judeţului, o persoană asupra căreia planează suspiciuni de corupţie este peste puterea mea de înţelegere. Asta dacă nu cumva cineva a vrut să-l bage şi mai la fund pe Dumitru Buta şi să-l compromită definitiv. Nu m-ar mira ca această propunere să se şi materializeze, ceea ce ar fi o mare greşeală, cel puţin de imagine.

Ce nu mai înţeleg este motivul pentru care unii şefi de instituţie au rămas în funcţie, deşi schimbarea lor necesita doar câteva minute de muncă.

Am două exemple, dintre care unul e chiar bătător la ochi. Să le luăm pe rând. Mai întâi, Sistemul de Gospodărire a Apelor Suceava este condus de Ioan Corjuc, director numit cu delegaţie, iar schimbarea acestuia ar fi presupus o simplă hârtie, prin care să fie anunţat că i-a expirat delegarea şi o altă persoană urmează să preia conducerea.

Au trecut două luni şi ceva de la alegerile locale şi nu s-a întâmplat absolut nimic.

Mai comică este situaţia la Inspectoratul Teritorial de Muncă, instituţie care nu are şef nici măcar cu delegare. Postul a rămas vacant după demisia lui Ionuţ Creţuleac, iar de atunci unul dintre adjuncţi se ocupă cu bunul mers al instituţiei.

Numirile altor şefi de instituţii, cel puţin în acest două cazuri, stă în pixul lui Alexandru Băişanu, şi asta pentru SGA şi ITM sunt instituţii care le-au revenit liberalilor în urma negocierilor cu PSD. Şi în timp ce câteva posturi stau libere, liberalii înjură printre dinţi că au muncit de pomană în campania electorală.

Dacă voi aveţi mai multe date sau aveţi explicaţii logice pentru toate acestea vă rog să-mi spuneţi şi mie.

subscribe to comments RSS

Există 2 comentarii

  1. avatar Camil spune:

    Observ că Nechifor nu e capabil din motive de prietenie şi cumătrie să-l schimbe pe Şalar de la Jandarmerie, dar şi-a încordat muşchii să-l schimbe pe Murariu de la Rapid CFR Suceava cu Magiun. La toamnă să-i voteze pe USL-işti Magiun

  2. avatar TazmanianDeMoon spune:

    „IARTĂ-NE MĂRIA TA!”
    sau who’s the servant
    Sursa Cristina Horvath – Obiectiv de Suceava ediția din 27 ian. 2011
    TITLU: „Din bugetul public, Flutur îmbogăţeşte ziarele prietenilor săi”
    „Regimul Băsescu-PDL şi-a făcut un obicei din cumpărarea bunăvoinţei presei locale şi centrale cu sume imense de la bugetul public sau chiar cu bani europeni. Pedeliştii au devenit experţi în astfel de “cumpărături”, pe care le maschează sub forma unor aşa-zise contracte de publicitate.
    Influentul baron PDL de Suceava Gheorghe Flutur este unul dintre cei mai cheltuitori reprezentanţi ai puterii atunci când vine vorba de a cumpăra presa locală. Că e vorba despre publicitatea făcută pentru modernizarea unui drum, pentru o lucrare publică sau pentru unul din programele turistice ale Elenei Udrea, Flutur sare imediat şi deschide robinetul cu bani al Consiliului Judeţean Suceava, pe care îi risipeşte cu nemiluita într-un singur ziar, „Monitorul de Suceava”, publicaţie foarte apropiată de PDL şi de Gh. Flutur.
    În 2009, în numai patru luni, în perioada premergătoare alegerilor europarlamentare şi a celor prezidenţiale, CJ Suceava şi Primăria Suceava au alocat peste 330.000 de euro pentru cumpărarea de publicitate în „Monitorul de Suceava”. Suma este imensă dacă ţinem cont de anvergura presei sucevene şi de obiectul contractelor de publicitate – reclamă la lucrări de drumuri, convocări de şedinţe, angajări ş.a. Semne mari de întrebare ridică şi faptul că au existat licitaţii cu o singură firmă, mai exact societatea care editează „Monitorul de Suceava”.
    Este vorba despre SC Interpress SRL Suceava, ai cărei acţionari sunt Avram Tiberiu Marcel şi Oancea Paul Valentin (directorul general al Interpress SRL).
    Tiberiu Avram este bun prieten cu Gheorghe Flutur, iar legătura sa de prietenie cu acesta a devenit notorie în 2006, atunci când omul de afaceri a refuzat publicarea în „Monitorul de Suceava” a unui editorial al lui Robert Turcescu (la vremea aceea Flutur nu dezertase încă din PNL, iar Turcescu era, ca şi azi, un adversar declarat al PNL) în care baronul de Suceava era criticat dur. Acţionarul principal al „Monitorului de Suceava”, Tiberiu Avram, a încheiat atunci colaborarea cu Turcescu şi a declarat că motivul respingerii materialului acestuia a fost tonul folosit în editorial: “Materialul este de o violenţă rară şi nu intră în politica editorială a ziarului promovarea unor astfel de materiale”. Avram a recunoscut totuşi că are o relaţie de prietenie cu Gheorghe Flutur, pe care îl cunoaşte de când actualul preşedinte al CJ Suceava era şef la Direcţia Silvică Suceava.
    Anul trecut, deşi nu au mai fost alegeri, situaţia din Suceava s-a repetat. Ba chiar Flutur a fost şi mai darnic, în special în privinţa „Monitorului de Suceava”, care în 2010 a primit contracte de publicitate de la Consiliul Judeţean şi de la Primăria Suceava, în valoare de 400.000 euro. În septembrie 2010, când a fost chestionat de presa locală (nu de „Monitorul de Suceava”, fireşte) cu privire la avalanşa de bani publici prăvălită de vârfurile locale ale PDL asupra „Monitorului de Suceava”, şeful CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a dat nişte explicaţii deloc convingătoare. “Aici s-au anunţat licitaţii, acestea au avut loc, a fost o procedură total transparentă, aşa că nu faceţi legături, şi oricum chiar dacă a participat doar firma care editează «Monitorul de Suceava», totul e legal şi verificat. Consiliul Judeaţean chiar avea nevoie să facă publicitate pentru modernizarea unor drumuri sau a unor lucrări publice. Trebuie anunţată populaţia despre lucrările care se fac pe diverse sectoare, despre eventuale angajări. Deci nu există cheltuieli nejustificate”, a concluzionat baronul PDL de Suceava.
    Gheorghe Flutur continuă şi în 2011 să îmbogăţească ziarul prietenului său, Tiberiu Avram. De la începutul lunii ianuarie, „Monitorul de Suceava” a primit deja trei contracte de publicitate de la Consiliul Judeţean Suceava.
    În 3.01.2011, CJ Suceava a atribuit un contract în valoare de 5.170 lei, fără TVA, pentru o lună de zile, pentru servicii de publicitate şi promovare a proiectului “Reabilitarea Cetăţii de Scaun a Sucevei şi a zonei de protecţie a acesteia”. Contractul este finanţat din fonduri europene şi singurul ofertant a fost SC Interpress SRL – firma care editează „Monitorul de Suceava”.
    Trei săptămâni mai târziu, în 20.01.2011, Gheorghe Flutur dă „Monitorului de Suceava” încă un contract de publicitate, în valoare de 30.300 lei, fără TVA. Contractul se referă la servicii de publicitate şi promovare a proiectului Elenei Udrea “PAŞTELE ÎN BUCOVINA” şi se întinde tot pe perioada a 30 de zile. La fel, „Monitorul de Suceava” a fost singurul ofertant, iar banii pentru acest contract provin din fonduri comunitare.
    La doar o zi distanţă, în 21.01.2011, „Monitorul de Suceava” mai primeşte încă un contract de publicitate de la CJ Suceava, în valoare de 3.300 lei, fără TVA, pentru o lună. Contractul, finanţat din bani europeni, se referă la servicii de publicitate pentru proiectul “Modernizarea DJ 177 Poiana Micului – Suceviţa, km 10+000 – 20 +875″. La fel ca şi în celelalte cazuri, la aşa-zisa licitaţie a participat doar firma care editează ziarul prietenului lui Gheorghe Flutur, SC Interpress SRL.
    Dorinţa pedeliştilor de a fi slăviţi de presă şi lăcomia lor şi a clientelei lor au ajuns la cote atât de mari încât ei, cei care au bugetul public pe mână, au trecut şi la drenarea banilor europeni, fără a avea teamă sau jenă că Bruxelles-ul, extrem de atent la cum se cheltuiesc fondurile comunitare, ar putea află şi sancţiona încă o dată România din cauza corupţiei. Puţin le pasă celor de la PDL! Important e că PDL şi clienţii PDL trăiesc bine.”
    –––
    P.S. la rugămintea lui HERR, pe care l-ai BAN-at doar pentru că a rostit niște ADEVĂRURI SUPĂRĂTOARE în legătură cu TRĂDĂTORII care ne conduc:
    Care-i problema, slugoiule, s-a închis robinetul stipendiilor nemeritate și ești nervos?
    Păstrează-ți nervii pentru viitoarea DARE DE SEAMĂ!
    Hut-Hut! Slugoiule!
    P.S. personal – în profilul său de fickakopf de pe Facebook, slugoiul are la aprecieri pe MRU.
    Iacătă unde sălășluia „deontologul” „formator de opinie” care-și permite cu tupeu de bortar să-i calomnieze pe cei ce, cu ADEVĂRAT au mâinile curate și inima neîntinată de lăcomia arginților iudaici!



Părerea ta

* necesare