Filadelfia Turism Suceava

Articol scris

Vizualizări

  • 2.682 vizualizări

Popularitate

  • 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele

Bârfa următoare

Bârfa anterioară


ArtBOA

Gavril Marza
Gheorghe Flutur
Ioan Balan
Ioan Nechifor
Ion Lungu
Mirela Adomnicai
Orest Onofrei
Ovidiu Dontu
Varujan Vosganian

Miting anti-austrieci la Dorneşti 2

Iun13

Cineva spunea că suntem singurul popor care se mândreşte că a fost sub stăpânirea austriecilor, în timp ce toţi foştii vasali nici nu vor să audă de oamenii de la Viena.

Din când în când se umflă şi mămăliga din noi, iar austriecii sunt luaţi la rost pentru ceea ce fac prin ţara noastră de parcă ar fi pe propria feudă.

Ultimul pe această listă a răzvrătiţilor de carton este consilierul local social-democrat Gheorghe Simota, ajuns în deliberativul din Rădăuţi după plecarea “titularilor”.

Simota a anunţat sus şi tare că va organiza un miting împotriva austriecilor de la Schweighofer şi Egger, chiar la intrarea în fabrica de la Dorneşti. Scopul protestului este legat de nesimţirea de pe drumurile din judeţ.

Mai exact, în curtea celor de la Schweighofer ajung zilnic zeci sau chiar sute de maşini încărcate cu buştenii din pădurile noastre. Pe lângă faptul că se exploatează haotic, iar “regele lemnului” Gerald Schweighofer a devenit stăpân pe mii de hectare de pădure, drumurile din judeţul Suceava sunt făcute praf de maşinile care transportă lemn către malaxorul de la Dorneşti.

În curtea baronului Gerald ajung zi de zi maşini supraîncărcate, tonajul maxim admis fiind depăşit constant, iar oamenii care locuiesc pe drumul dinspre Dorneşti sunt martori la această nebunie.

masini lemn

Transportatorii sunt mână în mână cu austriecii, iar ultimii sunt pe aceeaşi lungime de undă cu autorităţile care trebuie să se ocupe cu controlul în trafic.

E un compromis care se face de la cap la coadă, şi totul pe spatele proştilor de români. Maşinile încărcate peste tonajul maxim admis distrug drumurile, austriecii plătesc mai puţini bani pentru transport (plata se face la maşină şi nu la tonaj), iar toată lumea pare mulţumită.

Este de fapt o păcăleală, pentru că singurii care au de câştigat sunt cei de la Schweighofer, şi mai apoi de la Egger. Aceştia îşi reduc cheltuielile, iar noi rămânem cu drumurile praf.

Drumuri pe care trebuie să le refacem cu bani de la buget, adică din buzunarele noastre. Un compromis extrem de prost pentru noi, dar din care unii şmecheri trag foloase importante.

Exact în acest context, consilierul Gheorghe Simota a deci să scoată lumea în stradă. Din câte se pare, a reuşit să-i mişte un pic pe austrieci, a se citi directorii români ai celor două companii, Nechifor Tofan, de la Schweighofer (fost director al Direcţiei Silvice Suceava şi rudă apropiată şi cu Mârza şi cu Flutur, adică un om pentru care schimbările de putere nu prea au importanţă), şi Ion Banciu, omul de la Egger România.

Şi ca atare, răzmeriţa consilierului local din Rădăuţi este acum la faza de tratative, iar dacă se va renunţa la ea nu va fi nici o surpriză.

De altfel, în anii trecuţi au mai fost astfel de tentative, dar austriecii au ştiut (ghilimelele de rigoare le citeşte fiecare) să fie diplomaţi şi iniţiatorii s-au răzgândit subit.

Voi ce credeţi? Protestul lui Simota va mai avea loc sau va muri înainte să fi început? Eu cunosc deja răspunsul, probabil că şi voi.

 

 

subscribe to comments RSS

Există 2 comentarii

  1. avatar mielu spune:

    Din articol inteleg ca DL. SIMOTA protesteaza din cauza faptului ca masinile care merg la acea fabrica nu respecta tonajul. Ori acest lucru poate fi sanctionat de ARR, Politie. Cred ca DL. Simota ar trebui sa protesteze dar la alta poarta!

  2. avatar GOGU spune:

    IAR BATI CAMPII CU VASALITATEA SANDRINIO! TITLUL DE DUCE DE BUOVINA(Herzog von Lothringen, von Salzburg, Steyer, Kärnten, Krain und der Bukowina), CA SI CE A DE PRINT AL MARELUI PRINCIPAT AL TRANSILVANIEI(Großfürst von Siebenbürgen, Markgraf von Mähren), FACEA PARTE DIN TITULATURA IMPARATULUI DOMNITOR, ERA INTEGRAT IN COROANA, SI NU ERA DAT VREUNUI NOBIL DE LA CURTE, VASAL AL ACESTUIA, NICI MACAR COPIILOR CUPLULUI IMPERIAL(ASA CUM DUCATUL DE LANCASTER E INTEGRAT IN COROANA ANGLIEI, NU E DAT NICIODATA NICIUNEI ALTE PERSOANE DECAT MONARHULUI, SPRE DEOSEBIRE DE TITLURILE DUCALE DE YORK, CORNWALL SA PE CARE LE POT PRIMII COPIII MONARHULUI). DUCATUL BUCOVINEI N-A FOST VASAL AL COROANEI, CI FACEA PARTE INTEGRANTA DIN EA. NU POTI FI VASALUL PROPRIEI PERSOANE.
    TILUL INTREG AL MONARHULUI ERA:
    Seine Kaiserliche und Königliche Apostolische Majestät N.N. von Gottes Gnaden Kaiser von Österreich, König von Ungarn und Böhmen, von Dalmatien, Kroatien, Slawonien, Galizien, Lodomerien und Illyrien; König von Jerusalem etc.; Erzherzog von Österreich; Großherzog von Toskana und Krakau; Herzog von Lothringen, von Salzburg, Steyer, Kärnten, Krain und der Bukowina; Großfürst von Siebenbürgen, Markgraf von Mähren; Herzog von Ober- und Niederschlesien, von Modena, Parma, Piacenza und Guastalla, von Auschwitz und Zator, von Teschen, Friaul, Ragusa und Zara; Gefürsteter Graf von Habsburg und Tirol, von Kyburg, Görz und Gradisca; Fürst von Trient und Brixen; Markgraf von Ober- und Niederlausitz und in Istrien; Graf von Hohenems, Feldkirch, Bregenz, Sonnenberg etc.; Herr von Triest, von Cattaro und auf der Windischen Mark; Großwojwode der Wojwodschaft Serbien etc., etc.
    IN CONSECINTA AM AVEA DE CE SA NE MANDRIM CA FACEAM PARTE DIN CEVA MARE, SEMNIFICATIV, IN LUME. NICI PRAGA, NICI BRATISLAVA, CU ATAT MAI PUTIN VIENA, NU-SI RENEAGA SI TERFELESC TRECUTUL, CI SE MANDRESC CU EL.
    ORICUM ASTA NU AJUTA SA-TI REZOLVI PROBLEMA PE CARE TU-PERSONAL-O AI CU CELE DOUA FIRME AUSTRIECE. DAR MACAR NU MAI FA APEL LA ARGUMENTE MINCINOASE COMUNISTE SI NATIONALIST-COMUNISTE(SUNA DESTUL DE APROAPE DE NATIONAL-SOCIALISTE, NU?)!



Părerea ta

* necesare