Filadelfia Turism Suceava

Articol scris

Vizualizări

  • 1.077 vizualizări

Popularitate

  • 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele

Bârfa următoare

Bârfa anterioară


ArtBOA

Gavril Marza
Gheorghe Flutur
Ioan Balan
Ioan Nechifor
Ion Lungu
Mirela Adomnicai
Orest Onofrei
Ovidiu Dontu
Varujan Vosganian

Repetenţi şi totuşi nominalizaţi la „excelenţă în promovarea turismului” 7

Noi7

Ori eu sunt bătut în cap cu parul, ori lucrurile se întâmplă aşa cum cred eu: pe principiul să ne lăudăm şi să ne premiem reciproc.

Pe contul personal de facebook, primarul Ion Lungu a anunţat că „municipiul Suceava a luat premiul de excelență la secțiunea <Excelență în educație>”. Nu ştiu care au fost criteriile care au stat la baza acordării acestui premiu şi nici dacă în alte oraşe din ţară se face mai mult sau mai puţin în acest domeniu.

Altceva m-a frapat la Gala Premiilor Asociației Municipiilor din România, eveniment desfășurat sub Înaltul Patronaj al Președintelui României, la Ateneul Român. Şi anume că municipiul Suceava a fost nominalizată la alte trei premii de excelenţă, printre care cel în promovarea turismului.

Aici este marea mea dilemă şi nelămurire. Unde şi cum s-a derulat această promovare? Mi se pare ridicolă nominalizarea pentru că ştiu bine ce se petrece pe această temă.

Singurul aspect care poate fi legat de această nominalizare ar fi faptul că de la bugetul local se acordă anual bani pentru organizarea Festivalului de Artă Medievală. În rest, chiar nu văd motive de laudă.

festival cetate

Cetatea de Scaun şi Muzeul de Istorie al Bucovinei au fost reabilitate prin proiecte promovate de Consiliul Judeţean Suceava, iar turismul religios se face în special în judeţ, mai puţin în municipiul Suceava.

Ei bine, dacă Bazarul a fost inclus la destinaţii turistice, prin faptul că Primăria a investit câteva milioane de euro în modernizare mi se pare firească această nominalizare.

Apropo, amintiţi-mi voi marile proiecte în domeniul turistic promovate de municipiul Suceava pentru a merita să fie inclus la nominalizarea despre care am vorbit.

Eu am convingerea că multe premii se dau doar aşa pentru a bifa nişte evenimente şi pentru a ne bate cu cărămida în piept uite ce buni suntem noi.

Dacă e să fim corecţi, la acest capitol, al promovării turismului, putea fi nominalizat Consiliul Judeţean, nicidecum municipalitatea suceveană. Din punctul meu de vedere, Primăria Suceava este repetentă la acest capitol.

 

subscribe to comments RSS

Există 7 comentarii

  1. avatar mutu spune:

    Fiti amabil,va rog,si indicati care sunt meritele CJ Suceava in promovarea sau,ma rog,dezvoltarea turismului,in care va dati si specialist… Asa,pentru o discutie nerestrictionata!

    • avatar Sandrinio spune:

      as putea sa amintesc tirgurile de turism din tara si strainatate si promovarea uneori chiar prea agresiva a unor branduri, gen Craciun in Bucovina, Pastele in Bucovina etc, toate cu scopul de a promova zona

      • avatar Un cititor spune:

        Dar de ce nu mentionezi si care au fost costurile? Cat a cheltuit CJ? Cat au incasat hotelieri si pensiunile? Se stie doar ca majoritatea lucreaza la NEGRU, fara facturi, dar vor spitale, autostrazi, etc.

  2. avatar Puiu spune:

    August, luna diasporei!

  3. avatar mediul spune:

    Adevarata promovare nu consta in publicitate.
    Daca vrei turism adevarat, trebuie sa actionezi intr o multime de directii, spre exemplu:

    – sa ai o infrastructura adevarata, nu i suficient sa fie asfaltul neted, mai trebuie si sa ai si loc pe unde circula si pe unde parca sau sa poti folosi eventual o toaleta.

    -sa mentii o curatenie cat de cat de a lungul soselelor

    - sa nu mai lasi sa fie taiata padurea in nestire pentru ca asta este principala bogatie si principalul element care infrumuseteaza peisajul in Suceava

    -sa mentii mediul inconjurator curat si nedegradat(adica fara pet uri si alte gunoaie aruncate peste tot in natura, in special in ape)

    - sa ai grija sa fie mentinuta o disciplina in constructii in zona rurala, care a fost slutita groaznic prin amestecul de arhitecturi de nicaieri , valabil si pentru locuinte si pentru pensiuni.

    Un turist nu are cum sa se simta bine daca vrea sa viziteze Suceava si nu are unde parca o masina, daca iese din pensiune si in paraul de alaturi da cu nasul in pet uri si pampersi si cand isi ridica privirea si -o “odihneste” (ca sa citez din recenta opera a d lui Flutur) pe o coasta de munte plina de cioate.
    De la an la an, mediul natural arat tot mai rau in judet(ex. elocvent, Raraul, ). Ori fara natura, judetul asta nu are nici o identitate, nici manastirile nu ar mai fi ce sunt daca nu ar fi amplasate in zone de munte.

    In rest, tot tam -tam ul gaunos facut de CJ si de altii e un mare rahat daca nu are in spate activitati de dezvoltare durabila.

  4. avatar mutu spune:

    Iată cam cum stau lucrurile…
    Nu se poate lua decât ca o glumă,şi anume una proastă,afirmaţia că turismul s-ar fi dezvoltat ca urmare a nu-ştiu-ce mare efort depus de CJ in frunte cu comitetul său central,recte esenta sa,astăzi si mâine, domnul Flutur… Toată vorbăria sa deşartă,delirul său kufuristik augmentat pe masură ce nimeni nu reacţionează,anesteziaţi de cadenţa tirului,cade ca un castel de nisip citind mai pe indelete,fără mare pricepere,la prima lectură,comunicatele INS,cu aplicaţie la judeţul Suceava. Precizare: “Bukowina”,cu variantele sale delirante,declinate până la obsesie si până la saturaţie,până la starea de greaţă şi vomă,nu există in viaţa reală,nu mai există… A fost ce-a fost,acuma este doar o rană ,numele său trebuie rostit doar in şoaptă,in respectul românilor si al pamânturilor lor furate,nu morfolit,nu răcnit in pieţe publice,mestecat si rumegat ca pe o mantră a imbecilităţii gâziste!
    Din comunicatele DJS ( cele pitite bine,să nu le vadă tăt homo bucovinensis,că la ce-i foloseşte,nu??)rezultă că,pe scurt:
    (Cf. Tabele statistice şi comentarii la nivel de judeţ – Judeţul Suceava – date de reprezentare )
    p.14
    „Numărul sosirilor turiştilor străini care au vizitat judeţul Suceava în luna iulie 2017 a fost de 7.698 persoane, în crestere cu 11,1% faţă de luna iunie 2017; faţă de luna iulie 2016 numărul turiştilor străini a scazut cu 11,3%.”
    „Faţă de luna iulie 2016, numărul înnoptărilor a scăzut cu 10,3% pe total, înregistrând o creştere cu 14,4% la turiştii români şi scădere cu 15,0% la turiştii străini. „
    p.15.
    „Numărul de înnoptări ale turiştilor străini înregistraţi în perioada 1.01-31.07.2017 a fost de 44.988 persoane, în scadere cu 1,4% faţă de aceeaşi perioadă din anul 2016.”
    „In luna iulie 2017 indicele de utilizare înregistrat de structurile de primire turistică din judeţul Suceava a fost cu 6,4 puncte procentuale mai mic faţă de indicele înregistrat la nivel naţional (43,6%). „
    Sa vedem daca merge si graficul,de la aceeasi pagina:
    2017 2016
    Iulie Iunie Iunie
    România – total ţară (%) 43,6 33,2 42,5
    Judeţ Suceava (%) 37,2 29,2 34,5

    p.16.
    http://prntscr.com/h8po14

    Nu excludem posibilitatea ca domnul Flutur să folosească date diferite,de pe la cine ştie ce Institut de Statistica al Bukowinei,ale cărui date sunt clasificate si date cu pipeta,doar când sunt cu săgeata sculată,in direcţia cea buna. Pentru că datele pentru judeţul Suceava acestea sunt,adică cele de mai sus,penibile si ingrijoratoare,departe de a consacra vreun boom al turismului… La nivel de tara sunt ceva cresteri,foarte bine,să mai fie! Judeţul Suceava zace incă in mediocritate şi se plasează pe o poziţie de pluton,undeva pe locul 11 (unsprezece!),semn că mai are de tras,poate mai puţin la butaforie si festivaluri de operetă si mai mult la infrastructura si acte si fapte,management, produse de profesionisti,nu de politruci sau de pădurari eşuati,kluppe macher,cum ar fi… (pentru formularea „mare mahăr de kliupă” trebe consultat domnul Flutur personal sau asimilaţii,in linii mari pot să vă spun că este ceva sau atunci când un politruc+pădurar cu vechime vinde si codrul care a fost dar si cel ce va să vină,cu tot cu codreni,respectiv alegători din zona de munte,pe bani buni,cu salariu mic dar cu vilă sau viloace,dupa caz si esenţa anvizajată!)

    • avatar Dany spune:

      Felicitari pentru datele pe care fluturele ar fi trebuit sa le prezinte, dar, vorba ta, nu e cu sageata in sus. Oare a obosit folclorista?
      Acuma serios. Pana nu o sa intelegem ca turismul se face asa cum scria cineva mai sus, cu infrastructura, cu chestii traditionale, nu mancare de la METRO, ca ai nostri sunt puturosi si e mai usor sa pacalesti turistul, cred ca soarta ne e pecetluita.
      Oile pe dealuri, gargara fluturelui, premii, etc, sunt doar pentru pulimea care voteaza fluturele, indiferent in ce partid e.
      Solutia? Votul responsabil care sa cantareasca in functie de ce TAXE real platesti.



Părerea ta

* necesare