Filadelfia Turism Suceava

Articol scris

Vizualizări

  • 1.448 vizualizări

Popularitate

  • 1 Stea2 Stele3 Stele4 Stele5 Stele

Bârfa următoare

Bârfa anterioară


ArtBOA

Gavril Marza
Gheorghe Flutur
Ioan Balan
Ioan Nechifor
Ion Lungu
Mirela Adomnicai
Orest Onofrei
Ovidiu Dontu
Varujan Vosganian

Ultima nebunie: tren expres de la Suceava la Botoşani 1

Sep18

Într-o lume a bizarului nu putem avea decât idei trăsnite. Iar ultima pe care mi-a fost dat s-o aud a venit de la primarul Sucevei, Ion Lungu.

Acesta a anunţat, nici mai mult, nici mai puţin, că are în vedere introducerea unui tren metropolitan expres între Suceava şi Botoşani. Da, da, nu este nici o glumă, pentru că primarul a fost extrem de serios când a vorbit despre acest proiect.

Dacă tot doreşte să dezvolte un asemenea plan, nu ar fi rău să-l consulte şi pe bunul său prieten, Virginel Iordache, care nu cu multă vreme în urmă propunea ca râul Suceava să fie transformat în şenal navigabil în vederea practicării turismului.

Se întâmpla în 2008, iar liderul de atunci al organizaţiei municipale a PSD spune că doreşte crearea unei zone de agrement în lunca Sucevei, pe cursul râului Suceava, de la barajul de la Mihoveni până la AMBRO. Intenţia sa era de apele râului „într-un pol de atracţie turistică al Sucevei” şi de a introduce în „circuitul urban” cartierele Iţcani şi Burdujeni, prin amenajarea de spaţii pentru plajă, spaţii comerciale, dar şi introducerea unor vaporaşe.

tgv

Revenind la trenul expres, propunerea nu poate decât să mă amuze teribil. Pentru a pune în circulaţie un asemenea tren îţi trebuie infrastructură serioasă, iar drumul dintre Suceava şi Botoşani este bun doar pe magistrala 5. Pentru necunoscători, am să spun ce înseamnă acum un asemenea drum cu trenul. De la Botoşani la Vereşti se merge în ritm de melc, iar cei 44 de km sunt parcurşi într-o oră şi 6 minute. Dacă mai adaugi încă 15 minute cât durează cei 15 km de la Vereşti la Suceava, plus schimbarea sensului de mers, pentru că asta se întâmplă la Vereşti, domnule primar, rezultă imaginea unui drum de 60 de km care durează mai bine de o oră şi jumătate.

Iar pentru a reface calea ferată pe o distanţă de 44 de km este nevoie de multe, foarte multe milioane de euro, iar rentabilitatea ar fi spre zero, la cât de multe persoane mai folosesc trenul pentru a circula.

O idee pierdantă din start, dar într-o ţară a absurdului mai contează una în plus?

 

subscribe to comments RSS

Există un singur comentariu

  1. avatar Bara Vasile spune:

    Da,dar si Lungu este pierdant psihic cu o asemenea idee,iar pe deasupra mai este si comic.Mare mai este gradina lui Dumnezeu si multi idioti incap in ea.



Părerea ta

* necesare