Filadelfia Turism Suceava

Varujan Vosganian

Din Floreni la Iacobeni, via Ouşoru 0

Ian19

Ouşoru este o atracţie pentru orice persoane care ajunge în bazinul Dornelor.

Nu pare foarte mare şi dă senzaţia că oricine îi poate sta în moţ pentru a privi şi admira întreaga zonă.

În realitatea, vârful Ouşoru este unul destul de dificil de urcat, iar pe timp de iarnă cu atât mai mult, stratului mare de zăpadă adăugându-i-se şi vântul care bate cu putere.

Duminică am plecat din Floreni cu intenţia de a ajunge sus, iar una din variantele de lucru era întoarcerea în aceeaşi localitate sau, în cel mai rău caz, în Vatra Dornei pentru a prinde trenul de întoarcere spre Suceava.

Cum socoteala de acasă nu se potriveşte de multe ori cu cea din târg, în final am „aterizat” la Iacobeni, urmând prin diferite zone un traseu neumblat de nimeni.

Împreună cu Florin, colegul şi partenerul meu, atât la ziar cât şi pe acest traseu, am purces la drum. Un snowmobil care trecuse înaintea noastră ne-a ajutat cât de cât în drumul de urcare din Floreni spre Ouşoru.

Au fost şi locuri unde zăpada trebuia „ruptă”, dar asta face parte din farmecul unui traseu montan hibernal. Nici vântul nu ne-a ocolit, motiv pentru care sus, pe Ouşoru, am stat doar preţ de câteva minute, suficiente pentru fotografii.

La întoarcere am ales un alt traseu, şi am coborât spre Vatra Dornei. Traseul era marcat, dar nimeni nu se aventurase în ultimele zile, aşa încât am intrat până la brâu în zăpada moale, ceea ce ne-a îngreunat mersul suficient de mult.

Imediat ce am coborât din vârf am întâlnit un grup de cinci fericiţi. Spun fericiţi pentru că aveau schiuri de tură şi se deplasau mult mai facil decât o făceam noi direct prin zăpadă.

Aşa după cum spuneam, intenţia noastră a fost să ajungem în Vatra Dornei, dar la un moment dat am trecut pe marcajul cruce albastră, care ne-a dus direct în Iacobeni.

Şi pentru a traversa râul Bistriţa a fost nevoie de puţină atenţie, puntea fiind într-o stare jalnică. Bucăţi întregi din ea lipsesc şi se poate spune că pentru oamenii care locuiesc în zonă reprezintă un adevărat pericol. E jenant ca într-o zonă unde cade pădurea peste tine nu s-au găsit câteva scânduri pentru a repara puntea. Dar pentru asta îţi trebuie şi un primar mai implicat.

Ultimii metri până la tren i-am parcurs într-un stil neortodox, pe calea ferată, locul de unde am admirat pentru ultima dată vârful Ouşoru înainte ca noaptea să-l acopere şi să-l ascundă privirilor.