Bârfe

Listele ziariştilor

Supărare mare în rândul unor ziarişti locali şi lideri judeţeni din politică. Rezultatul alegerilor prezidenţiale le-a dat peste cap planurile ticluite în perioada dintre cele două tururi de scrutin.

Minţile înfierbântate ale celor doi ziarişti şi ale preşedintelui unui partid important din judeţ numărau deja teancurile de euro.

Banii urmau să vină de la persoanele pregătite de cei trei pentru a fi instalate în anumite funcţii de conducere la instituţiile descentralizate din Suceava. Lista nominalizaţilor era deja întocmită, la fel şi sumele care trebuiau încasate. Şi nu era vorba de câţiva lei, ci de sume de ordinul a mii de euro pentru fiecare funcţie vândută ca la piaţă.

Aceste informaţii au ajuns şi la urechile altor politicieni şi ziarişti locali, care au rămas stupefiaţi.

euro si dolari bun

Practic, pentru cei doi ziarişti rolul de presari s-a terminat de multă vreme, iar în breaslă au rămas doar pentru a-şi aranja ploile şi pentru a face rost de bani, mulţi bani, indiferent de mijloace.

Metoda nu este nouă, ci a fost folosită cu succes de un şef de ziar local la finele anilor 1990. Împreună cu câţiva acoliţi din politica locală, care au achiesat la propunerile acestui personaj, respectivul şef de ziar şi-a umplut teşchereaua. A pus în funcţii mai mulţi directori, de la care şi-a luat partea leului, iar o parte din bani au ajuns probabil şi la politicienii care l-au susţinut.

Aceste practici mizerabile nu au dispărut, ci, din păcate, s-au multiplicat, fiind agreate şi de alţi ziarişti locali.

Ghinionul lor a făcut ca Mircea Geoană să piardă alegerile, astfel încât toate planurile le-au fost date peste cap. Sunt convins că nu vor renunţa. Vom asista la o regrupare a celor doi ziarişti către tabăra câştigătoare, iar pentru planurile malefice vor căuta teren fertil. Iar dacă acum nu va fi posibil aşa ceva, se vor gândi la alte manevre mizerabile valabile după alegerile viitoare.

Articole asemănătoare

23 Comentarii

  1. chidovet chira si bujdei. astia sunt pesedisti la noi in presa, Primul pare a fi corect, ultimii doi sunt niste jigodii. Iar Amuraritei e pedelist de vreo 2 ani de zile.

  2. DE CE N-AI CURAJUL SA LE SPUI NUMELE, DOMNU SANDRINIO. TI-E TEAMA DE CEVA? DACA AI PUTINA DEMNITATE DU MISIUNEA PANA LA CAPAT. IN MESERIA DE JURNALIST PE CARE SI EU O PRACTIC NU EXISTA GRI, CI ALB SAU NEGRU. VAD CA ACUM PREFERI SA EVITI PUNCTUL CULMINANT. NU PRICEP, CARE E PROBLEMA CU AMETITII ASTAI DOI CARE L-AU PUPAT IN CUR PE MARZA SI SLEAHTA LOR DE BANDITI ORDINARI. VREAU SA VAD DACA AI TARIA DE CARACTER SA LE SPUI NUMELE. SUNT SIGUR CA NU, TE TEMI DE PROCESE DOMNULE! INCLUSIV CELE DE CONSTIINTA.

    1. ziaristii respectivi se stiu foarte bine si cred ca si tu ii cunosti la fel de bine. De vreme ce nu am intrat in jocuri murdare, crede-ma ca nu am vreo problema.

  3. De ce nu zici de cele doua licitatii care sunt acum la CJ Suceava cu dedicatie pentru Monitorul? Licitatii la care Monitorul nu are ce cauta…astept un raspuns

    1. din cite stiu eu, daca ar fi sa respecte legea, monitorul ar fi singurul ziar local care poate participa la licititii. O conditie de baza este aceea ca ziarul sa fie auditat BRAT, iar Monitorul de Suceava este singurul care o indeplineste. Asa ca, nu stiu cine are de cistigat din impartirea banilor si cu alte ziare locale, care nu indeplinesc conditiile prevazute de legile din Romania.

      1. Ai dreptate cu BRAT-ul, dar nu ai voie tot conform legii sa discriminezi firmele impunand ca si conditie obligatorie ca firma respectiva sa aiba un ziar,avand in vedere ca procentul din bani care e pentru acest serviciu(anunturi in ziar)e undeva la 15 %. Aici ce mai zici… Daca vrei iti explic mai clar… (iti dau si articolul din lege) Este o mare magarie ce faci tu . Acuzi alte persoane ca i-au spaga cand tu lucrezi la un ziar care traieste din spaga. Daca esti asa corect si cinstit nu mai lucra la acest ziar.

        1. Daca ziarul la care lucrez a incalcat legea nu e corect, iar conditiile de participare le impune cine organizeaza licitatiile, nu cel care participa. Si nu vad de ce o magarie ce fac eu, de vreme ce nu am participat si nu voi participa vreodata la vreo licitatie pe bani publici.

          1. Dar salariu de unde il iei??? si autoritatea contractanta are atecedente cu monitorul

  4. nijte fricosi ziaristii romani……auzi cica se pregateau pentru institutii anumiti sefi……dar sefii actuali nu tot asa au fost numiti, de catre tatucu de la cj si acolitii lui…..sefi peste munca, balastiere…..si alte institutii de control…..

    1. Repet, din ce cunosc eu, licitatiile la care a participat Monitorul au fost corecte, ba chiar in defavoarea ziarului, asa ca nu vad unde ar fi problema.

      1. problema, domnule Sandrinio Neagu, este ca salariul tau este platit din banii luati de sefii tai de la Flutur, Lungu et. co

        Problema este ca ziarul pe care il aperi cu atat de mare inversunare, la fel ca si celelalte gazete din Suceava, nu isi pot pastra o minima impartialitate si independenta in codnitiile in care sume importante de bani se varsa in conturile firmei de la buget.

        Arata-ne te rog ultimul articol critic la adresa lui Flutur sau Lungu care a fost publicat in Monitorul. Atunci te vom crede ca faptul ca salariul tau este platit din banii de la consiliul judetean sau de la Primarie nu influenteaza politica editoriala a ziarului

  5. Domnule Remus, sunteti intr-o grava eroare. Legea obliga institutiile statului ca, in cazul licitatiilor, una dintre conditiile obligatorii pentru ziare este ca publicatiile sa fie auditate. Iar singura institutie din tara acreditata pentru audit de presa este BRAT. Este o masura fireasca impusa de legislativ, tocmai pentru ca licitatiile sa nu fie atribuite pe ochi frumosi. Daca esti membru BRAT, atunci exista un act care certifica tirajul publicatiei si nu vii le licitatie cu o declaratie pe propria raspundere, pe care nu o poate verifica nimeni. Iar BRAT nu este un organism exclusivist, orice publicatie poate deveni membru. Problema este ca daca esti membru BRAT, tirajul tau este public si nu il poti „umfla” cand si cum doresti.

    1. Ai dreptate cu BRAT-ul, dar nu ai voie tot conform legii sa discriminezi firmele impunand ca si conditie obligatorie ca firma respectiva sa aiba un ziar,avand in vedere ca procentul din bani care e pentru acest serviciu(anunturi in ziar)e undeva la 15 %. Aici ce mai zici… Daca vrei iti explic mai clar… (iti dau si articolul din lege) Este o mare magarie ce faci tu . Acuzi alte persoane ca i-au spaga cand tu lucrezi la un ziar care traieste din spaga. Daca esti asa corect si cinstit nu mai lucra la acest ziar.

  6. Fituica Monitorul e feuda rosilor in cap cu Marza. Flutur si ai lui o belesc non stop pe culoarele redactiei de la Obiectiv. Ca si la Monitorul Lungu si Flutur au oamenii lor de casa care scriu contra cost, vezi cazul Romega caruiaLungu ii lasa plicuri, asta e alta chestiune.

    1. Ba , cacamile, de mult te urmaresc macand kkt pe toate forumurile, le stii pe toate, tu umflatule, ce sa iti spun…….. mai da niste nume daca ai pompita mancator de kk, ca doar nu o fi Romega spagarul spagarilor ca din cate stiu eu e destul de modest baiatul.

  7. Pulut, n-oi fi tu ala de la 2 si un sfert care ma cauta deunezi pe acasa ca tot zici ca ma urmaresti, ia de aici legaturi bolnavicioase asa cum mi le-a dictat Lorin Fortuna in somn beta, ca nu numai Romega e spertar > Baisanu – Coman, Marza – Chidovet, Baisanu +CJ +Primarie+multi altii – Magaru Spagar, ala de la Bucovina TV cu Sara pe Deal – primarul din Slatina +pdl la gramada, Amuraritei ca si Romega sug de la Lungu, dar el mai ia si de la CJ, La Obiectiv e altfel, lucratorul de presa e numai un slujbas, cascavalul portocaliu merge la conducere, daca unu incalca regula si pune botu la dulceata atunci sare din schema. Presa e o hazna si cand vezi virginele neprihanite pe sticla cum dau lectii, cand aproape toti sunt baieti de casa pe la cacatii cocotati in functii, te apuca lehamitea si-i trimiti la origini.

  8. Camile,informatiile expuse sint perfect adevarate!Faci parte din sistem?este incredibil cum pot baietasii acestia si fatucile ce se pot incadra ,cu generozitate,in categoria „sfertodoctilor” sa o faca pe moralistii ,analistii profunzi si formatorii de opinie neprihaniti.niste mercenari basinosi care fac pe ei daca cineva le pune ,asa in gluma ,pistolul la ceafa.mercenarii adevarati au deontologie si onoare.au noblete.

    1. Ba exact din sistem faci parte si ai omis sa treci pe lista nume grele, cele la care face referire articolul de sus, deci esti din sistem si se vede din ce parte….

  9. RECLAMATIE

    Catre:

    INSPECTORATUL TERITORIAL IN CONSTRUCTII SUCEAVA: Str. Universitatii, nr. 48, et. 1, 720228 Suceava, si
    INSPECTORAT DE STAT IN CONSTRUCTII BUCURESTI: Str. Apolodor, nr.17, sect.5, 050741 Bucuresti.

    AGENTIA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI SUCEAVA: Str. Bistriţei nr. 1A, 720264 Suceava, si
    AGENTIA NATIONALA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI BUCURESTI: Splaiul Independenţei, nr.294, Sector 6, 060031 Bucureşti.

    DIRECTIE DE SANATATE PUBLICA SUCEAVA: Str. Scurta nr. 2, 720223, Suceava, si
    MINISTERUL SANATATI: Intr. Cristian Popişteanu, nr. 1-3, sector 1, 010024 Bucureşti.

    ISU SUCEAVA: Str. Universitatii, nr. 14, 720228 Suceava, si
    IGSU BUCURESTI: Str. Banu Dumitrache nr. 46, sector 2, 023764 Bucuresti.

    DIRECTIA DE CULTURA SI CULTELOR SUCEAVA: Str. Mihai Viteazu nr.27 (Clădirea federalcoop, lînga Policlinică) 720061 Suceava, si
    MINISTERUL CULTURII, CULTELOR ŞI PATRIMONIULUI NAŢIONAL: Șoseaua Kiseleff nr. 30, Sector 1, 011347 Bucureşti.

    DIRECTIA SANITARA VETERINARA SUCEAVA: Str. Scurta nr. 2, 720223, Suceava, si
    A.N.S.V.S.A BUCURESTI: Str. Negustori nr. 1B, Sector 2, 023951 Bucuresti.

    E-ON GAZ: Str. Traian Vuia, Nr. 15, 720021 Suceava, , si
    E-ON GAZ: P-Ta Trandafirilor nr. 21, 540049 Tîrgu Mureş.

    E-ON ELECTRICA: Str. Ştefan cel Mare nr. 24, 720005 Suceava, si
    E-ON ELECTRICA: Str. Ciurchi nr. 146-150, 700359 Iaşi.
    POLITIA ECONOMICA SUCEAVA

    ACET Suceava: Strada Mihai Eminescu 5, 720183 Suceava,

    ASOCIATIA DE LOCATARI NR.

    De fapt in Suceava pe Strada Nicolae Balcescu lipit de fostul restaurant National a rasarit o constructie care nu respecta nici o regula si nu are absolut nici o autorizatie conforma cu legislatia ce tine de constructii.Aceasta constructie pe langa faptul ca se afla pe domeniul Statului Roman,unde spatiul verde,copacii au fost defrisati,NU ARE:

    1. CERTIFICAT DE URBANISM
    2. AUTORIZATIE DE CONSTRUCTIE
    3. EXPERTIZA TEHNICA
    4. PROIECT PENTRU AUTORIZATIE DE CONSTRUCTIE
    5. PROIECT TEHNIC
    6. PROIECT STRUCTURA
    7. PROIECT INSTALATII ELECTRICE
    8. PROIECT INSTALATII SANITARE
    9. PROGRAM DE URMARIRE A LUCRARILOR
    10. DIRIGINTE DE SANTIER
    11. VERIFICATOR DE PROIECT
    12. PROIECT PENTRU SCENARIU LA INCENDII
    13. AVIZ POMPIERI
    14. AVIZ INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
    15. AVIZ ORDINUL ARHITECTILOR
    16. AVIZ DIRECTIA DE CULTURA
    17. AVIZ EDILITAR EON GAZ
    18. AVIZ EDILITAREON ELECTRICA
    19. AVIZ EDILITAR ROMTELECOM
    20. AVIZ EDILITAR ACET CANAL
    21. ACORD UNIC PRIMARIE
    22. PROIECT TEHNIC VIZAT DE PRIMARIE SPRE NESCHIMBARE
    23. CONTRACT DE INCHIRIERE LEGALIZAT LA NOTAR
    24. AVIZ DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA
    In acest moment la locatia respectiva exista doar certificatul de urbanism nr.826 din 24 07 2009 ce se refera la amenajare terasa provizorie si autorizatia AC nr 482/27 iulie/2009 pentru aceiasi terasa provizorie pe o suprafata de 167 mp parte din ternul aferent cladirii dobandit de catre sc PAINE CO SRL prin C.V.C. NR. 555 DIN 24 07 2009 inscris in CF sub nr327/4( in realitate constructia realizata fara autorizatie este de circa 800 mp) iar intre chirias si proprietar exista contractul de inchiriere nr 149 din 23 04 2009 in valoare de 2500 euro cu o valabilitate de doi ani,neinregistrat la A.N.A.F intre sc GIOVIVAS SRL COMANESTI SUCEAVA si sc PAINE CO SRL SUCEAVA.De remarcat si de subliniat ca respectivul contract se refera doar la suprafata de sub terasa existenta de 167 mp proprietate a sc PAINE CO SRL Suceava
    Daca cineva mai accepta si inchide ochii la un asemenea sir de ilegalitati asta inseamna ca orice institutie a statului(inspectoratul in constructii)si orice autoritate locala(Primaria Suceava) nu prea mai au nici un rol atat timp cat cineva isi permite inca anul 20010 sa construiasca in centrul unui municipiu fara a respecta absolut nici o regula!
    De subliniat cateva puncte din legislatia in vigoare
    ART. 7
    (1) Autorizatia de construire se emite in cel mult 30 de zile
    de la data inregistrarii cererii, pe baza documentatiei depuse la
    autoritatile prevazute la art. 4, care va cuprinde:
    a) certificatul de urbanism;
    b) dovada titlului asupra terenul ui si/sau constructiilor;
    c) proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de
    constructii;
    d) avizele si acordurile legale necesare, stabilite prin
    certificatul de urbanism;
    e) dovada privind achitarea taxelor legale.
    (6) Contraventiile privind executarea sau desfiintarea
    constructiilor fara autorizatii, prevazute la art. 26 alin. (1)
    lit. a), c) si e), pot fi constatate si de organele de politi e.
    Procesul-verbal de constatare a contraventiei se trimite de
    indata autoritatii administratiei publice pe teritoriul careia s –
    a savarsit contraventia, care va aplica sanctiunea potrivit
    legii. legii.
    ART. 28
    (1) O data cu aplicarea amenzii pentru contra ventiile
    prevazute la art. 26 alin. (1) lit. a) si b) se dispune oprirea
    executarii lucrarilor, precum si, dupa caz, luarea masurilor de
    incadrare a acestora in prevederile autorizatiei sau de
    desfiintare a lucrarilor executate fara autorizatie ori cu
    nerespectarea prevederilor acesteia, intr -un termen stabilit in
    procesul-verbal de constatare a contraventiei
    ART. 29
    (1) Controlul statului in amenajarea teritoriului, urbanism
    si autorizarea executarii lucrarilor de constructii se exercita
    de Inspectoratul de Stat in Constructii, pe intregul teritoriu al
    tarii, si de inspectoratele teritoriale ale acestuia, care dispun
    masurile si sanctiunile prevazute de prezenta lege.
    (2) Inspectoratul de Stat in Constructii si inspectoratele
    teritoriale pot dispune oprirea executarii lucrarilor de
    construire sau de desfiintare, dupa caz, atunci cand constata ca
    acestea se realizeaza cu incalcarea dispozitiilor legale, a
    cerintelor privind asigurarea calitatii in constructii, fara
    proiect tehnic ori pe baza unor autorizatii nelegal emise.
    (3) Inspectoratul de Stat in Const ructii si inspectoratele
    teritoriale incunostinteaza autoritatea administratiei publice pe
    teritoriul careia s-a efectuat controlul asupra constatarilor si
    masurilor dispuse. In aceasta situatie organele de control ale
    consiliilor judetene sau locale, dupa caz, au obligatia sa
    urmareasca modul de conformare privind cele dispuse de
    Inspectoratul de Stat in Constructii.

Citiți de asemenea
Close
Back to top button